فناوری اطلاعات - اینترنت

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

آیفون ها با ربات بازیافت می شوند

ربات


اپل ربات عظیمی برای بازیافت بهتر آیفون ساخته است. این ربات در یک ساعت ٢٠٠ آیفون را بازیافت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ماشابل، بازیافت آیفون کار سختی است. مشهور است که قطعات این موبایل ها را به سختی می توان از یکدیگر جدا کرد و به همین دلیل کاری وقت گیر به حساب می آید. 

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
admin bartar

اخترشناسی با طالع بینی منافات دارد/ مهمترین شایعات نجومی دنیا

نجوم/قمر آیو


کارشناسان با تاکید بر منافات اخترشناسی با طالع بینی، معتقدند که اگر زمینه توسعه علم نجوم در جامعه وجود داشته باشد می توان از ایجاد شایعات در این زمینه جلوگیری به عمل آورد.

خبرگزاری مهر- گروه دانش و فناوری، میترا سعیدی کیا؛ اختر شناسی، ستاره شناسی یا نجوم، دانشی است که به بررسی موقعیت، تغییرات، حرکت و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی پدیده های آسمانی می پردازد.


پدیده های آسمانی جذابیت هایی دارند که از اسم آنها پیداست؛ شفق قطبی، تابش زمینه کیهانی، ماه گرفتگی، خورشید گرفتگی و همه و همه از پدیده های زیبای آسمانی هستند که منشاء آنها خارج از جو زمین است. به همین دلیل از دیرباز رشته نجوم مورد توجه همگان قرار گرفته و جز قدیمی ترین علوم محسوب می شود.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
admin bartar

تقاضا برای دستیابی به اطلاعات سیستم‌های ماهواره‌ای افزایش یافت

هتل فضایی


تقاضای کاربران در دستیابی به اطلاعات سیستم های فضایی ناوبری و مخابراتی رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری - رئیس سازمان فضایی ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در توسعه فناوری فضایی، توفیقات بسیار خوبی کسب شده و باید در تثبیت چرخه فناوری فضایی و نهادینه سازی آن تلاش شود.

ادامه مطلب...
۲۴ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
admin bartar

این دستگاه رمزهای غیر قابل پیش بینی تولید می کند

اعداد


محققان دستگاهی ساخته اند که رمزهای غیر قابل پیش بینی می سازد. این دستگاه با کمک مکانیک کوانتومی رمزهای مذکور را می سازد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، گروهی از محققان دستگاه تولید رمزی ساخته اند که با کمک رفتارهای مکانیک کوانتومی می تواند رمزهایی واقعا غیرقابل پیش بینی بسازد. 

ادامه مطلب...
۲۴ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
admin bartar